On je živ!
Marija i Isus
Nema zapisa.
Blog
petak, travanj 13, 2012

 1. PRIPRAVA 

2. MEDITATIVNO ČITANJE

3. MEDITACIJA - RAZMATRANJE

4. RAZGOVOR – KONTEMPLACIJA

5. ZAHVALA

6. PRIKAZANJE - PONUDA

7. MOLITVA PROŠNJE




Vidimo dakle da postoji određena metoda, slijed molitve koju preporuča Terezija i karmelska tradicija. Međutim, prema metodama molitve postoje i određeno nepovjerenje. Sigurno nekada s razlogom, ali nekada je to pretjerano. Prema piscima duhovnog života razloge nepovjerenja treba tražiti u pomanjkanju produbljenog poznavanja povijesti same metode molitve razmatranja i u pomanjkanju poznavanja psihološkog bogatstva što može pružiti metoda molitve razmatranja, i po tome obogatiti duhovni život.

Drugi razlog zašto se malo cijene metode molitve razmatranja je u bojazni da metoda ne umanji spontanost molitve razmatranja. Baš je suprotno istinito: tko dobro upozna i primjenjuje metodu molitve, iako možda na početku malo materijalno, vremenom obogaćuje dušu iskustvom i po tome pridonosi da duša opći s Gospodinom s punom spontanošću. Upotreba metode svakako se smanjuje, u molitvenom životu, već prema stupnju stečene intimnosti razgovora s Bogom. Njezina upotreba po malo nestaje, ili joj se vraća, prema potrebi uspostave intimnog razgovora s Bogom. Suvremeni čovjek radije voli čitati nego razmatrati. Svakako, kako smo već rekli, i u metodi molitve razmatranja postoji trenutak za čitanje ali to čitanje priprema razgovor s Bogom kojega ljubimo jer znamo da nas on ljubi. Čitanje, kod molitve je kadkada sredstvo za molitvu, posebno u trenucima nemoći za molitvu, zbog umora ili vlastitih briga, bolesti. O. Ivan od Isusa i Marije iz Kalahore piše: "U molitvi treba nastojati da se vladamo pristojno, da budemo smireni i puni poštovanja prema činu koji vršimo; treba izbjegavati svaki nemir, okretanje ovamo ili onamo. Treba izbjegavati svaku vrstu nepotrebne komotnosti”. Kada zbog bolesti i nemoći ostaje u molitvi samo mogućnost čitanja treba postupati, uči sv. Terezija od Isusa, kao ptica koja pije vodu. Ona uzme vodu u svoj kljun, a onda digne kljun prema gore i pomalo pije vodu što je unijela u svoj kljun. Tako, čitanjem, kada ostaje jedina mogućnost, zbog spomenutih smetnji, postupa duša, koja na taj način podržava svoj kontakt s Bogom u molitvi.

Sva ova razmišljanja o metodi molitve vode k  zaključku, da, kako bi metoda ispunila svoju ulogu, u molitvenom životu i kako bi unaprijedila molitvu, jednom riječju, kako bi ispunila svoju ulogu u molitvenom životu duša, da ona mora ići u korak, što smo već puno puta naglasili, sa zauzetošću i opredjeljenjem molitelja. Molitvena metoda je učinkovito sredstvo kako bi naučili teško umijeće molitve razmatranja i zato joj treba dati primjereno mjesto. Istina je, doduše, da prema razvoju molitve, metoda može s vremenom postati i suvišna, ali ostaje istina da je metoda molitve razmatranja, sredstvo učenja umijeća molitve.

zamakdushe @ 10:41 |Komentiraj | Komentari: 0
Mali Isus
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Brojač posjeta
149953
Index.hr
Nema zapisa.