On je živ!
Marija i Isus
Nema zapisa.
Blog
utorak, travanj 10, 2012


Prošli put smo vidjeli određena sredstva koja mogu pomoći pri prakticiranju molitve, kada nam dođu neizbježne poteškoće za koje nismo sami odgovorni. Kako smo čuli to su slika, knjiga, ponavljanje određenih kratkih riječi i priroda.
Pogledajmo sada kako se konkretno obavlja molitva koju je prakticirala Terezija i koju je preporučivala onima koju se htjeli slijediti. Ono što je odmah na početku potrebno reći to je da Terezija ni u kojem slučaju molitvu ne poistovjećuje sa nekom određenom metodom. Molitva je za Tereziju usko povezana uz sam život i u životu se provjerava ispravnost molitve. Molitva je ona koja preoblikuje život, a isto tako i naš svakodnevni život i te kako utječe na našu molitvu. Čini se da se može kazati da za nju, poučavati moliti znači poučavati živjeti. Ili jednostavno postojati. Ne znači poučavati neku tehniku molitve - barem ne baš to i ne na prvom mjestu - nego znači iznutra preporoditi čovjeka. Izgraditi onoga koji moli, voditi brigu o osobi koja se predaje molitvi. Terezija se pokazala skrajnje dosljednom u svojim stavovima i u svojoj definiciji molitve: "prijateljski odnos" to jest radikalna i posvemašnja opcija za Boga. Za ovo je potrebno vježbati se u krepostima. Potrebno je vježbati se u ljubavi, odcijepljenosti i poniznost". Ljubav je ona koja nas oslobađa od naše egocentričnosti, odcijepljenost od posesivnosti, a poniznost od oholosti.
Kod Terezije postoji daljnja priprava na molitvu i bliža priprava. Daljnja priprava je, kako smo rekli, povezana uz vježbanje u krepostima. Krepostima vjere, ufanja i ljubavi.

Riječima sv. Terezije možemo formulirati cilj njezine pedagogije: "Čim vas Bog, sestre, dovede da pijete od ove vode, a i one koje je sada pijete, naslađivat će te se ovim i shvatit će te kako li je istinska ljubav prema Bogu gospodar svih počela i svijeta, ako posjeduje svu svoju snagu, već potpuno oslobođena zemaljskih stvari i ako se vinula iznad njih. Zato sam u ovoj knjizi toliko naglasila da sebi priskrbite tu slobodu." (Put 19,4) To je sloboda koja znači potpuno darivanje: "sve što sam savjetovala usmjeruje tome da se potpuno predamo Stvoritelju i prepustimo našu volju Njegovoj, te se odreknemo stvorova, pa ćete shvatiti koliko je to važno: jer tako postižemo da za vrlo kratko vrijeme stižemo do kraja puta i pijemo živu vodu s izvora koji je spomenut." (Put 32,9; usp. 28,1) Potrebno je potpuno predanje u Božje ruke:  "Ako se potpuno ne predamo, blago molitve neće nam se dati" (Život 11,1).
Pozivajući na ljubav Terezija želi da čovjek nauči kako će postupati sa svojom braćom i sestrama, kako će biti prijatelj, kako će se drugima darivati, da bi onda mogao doći do svog "odnosa” s Bogom; odcjepljivanjem od svih stvorenih stvari... to jest slobodom. Terezija nas potiče da prekinemo sve veze, da ispitamo svoj "apetit" za posjedovanjem i da se oslobodimo svega; poniznost nas uči da prihvatimo Boga kao glavnog protagonista u svom životu, da Mu dopustimo da nas vodi, a ne da mu mi predlažemo ili "savjetujemo" kojim putem nas treba voditi.
Za molitvu je potrebna priprava, formacija na dvije razine: na osobnoj i na zajedničarskoj.

Svetoj Tereziji je stalo ponajprije do pretpostavki molitvenog života. Prva je općenitog značaja: gledati jako u vis, tj. imati pogled uprt u Crkvu, koja je ideal služenja i razlog našeg postojanja. Duša nije sama pred Bogom, nego se nalazi unutar otajstva Crkve.
Druga se sastoji od praktičnih vrlina ukorijenjenih u stvarnosti: ljubav prema bližnjima, nenavezanost na stvari i poniznost radi hoda u istini, kako smo već spomenuli.
Treća je «odlučna odlučnost», tj. konkretna čvrstina na djelu, jakost duha i djelovanja.
Tereziji nije toliko stalo do nekih određenih vrlina, koliko do radikalnog osobnog stava koji se neposredno odražava u konkretnom djelovanju. Terezija jako inzistira na «odlučnoj odlučnosti», tj. na ozbiljnoj odluci "da se ne zaustavi sve dok se ne dođe do molitve, dogodilo se što mu drago, naprezalo se koliko god trebalo, mrmljalo ako tko hoće mrmljati, bilo da se stigne ili da se umre na putu, bilo da uzmanjka hrabrosti zbog napora, bilo da se svijet sruši" (Put 23,2).

zamakdushe @ 10:22 |Komentiraj | Komentari: 0
Mali Isus
Arhiva
« » stu 2017
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Brojač posjeta
149953
Index.hr
Nema zapisa.